ProgramRazstaveGalerija Ch0: Sedem palčkov

Galerija Ch0: Sedem palčkov

Otvoritev razstave akademskega kiparja Marka Zelenka. Razstava je na ogled do 24. 2.
 
Marko Zelenko, rojen 19.08.1982 v Kopru, deluje na področju kiparstva in restavratorstva. 
Klesanja se je začel učiti pod mentorstvom Aleša Pirnata v kiparvkem ateljeju Janeza  Pirnata na Siparju (HR).  V letih 2007/08 je prijel Erasmusovo štipendijo za eno letni študij v Španiji.  Leta 2010 je uspešno diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje pri prof. Juretu Smoletu. Sodeloval je na mnogih skupinskih razstavah, projektih in simpozijih v Sloveniji in tujini. Zadnja leta je zunanji sodelovec Restavratorskega centra na oddelku za kamen.
 
"Kiparstvo je zame proces odkrivanja. Kot arheolog, sloj za slojem, odkrivam obliko, ki jo kamen nosi v sebi." S temi besedami kipar Marko Zelenko opisuje njemu lasten proces ustvarjanja v kamnu.
 
Marko Zelenko je akademski kipar, predstavnik mlajše generacije, ki je v kamnu začel ustvarjati že preden se je odločil za akademsko pot. Temu je botrovalo avtorjevo neposredno doživljanje kamnitega istrskega okolja, v katerem se je rodil in odraščal. Na njegovo poklicno pot je pomembno vplivalo tudi družinsko okolje, saj izhaja iz družine umetnikov. Razstavljen ciklus del je tematsko pester in sega od ponazarjanja zgodovinskih simboličnih vsebin in iskanja primarnih naravnih oblik do upodabljanja erotičnih abstrakcij in emocij. Subtilne poteze v kamnu, ki se harmonično stapljajo z izbranim medijem, belim istrskim apnencem, zrcalijo avtorjevo rahločutnost v odnosu do izbranega materiala in podrobno poznavanje materije.
 
Avtorjevo zavezanost h kiparjenju v kamnu je mogoče dojeti kot svojstven izraz nestrinjanja s sodobnim tokom umetnosti, saj ne le da avtor ne želi upodabljati sodobnih družbeno angažiranih vsebin, temveč tudi odklanja uporabo sodobnih umetniških medijev. V zameno se raje posveča odkrivanju starih tradicionalnih metod obdelave kamna, ki jih dopolnjuje s sodobnimi metodami, in oblikovanju estetsko privlačnih ter dovršenih del. Njegova dela lahko razumemo tudi kot željo, da v svetu, ki se duši pod težo smeti in izmaličenih vsiljivih podob, znova obuja vero v estetiko lepega, v harmoničnost, čistost in prvinskost form.